onsdag 9. mai 2012

Barselgruppens Brownie kake

Det begynner å bli noen år siden jeg var i barselgruppe nå, men denne oppskriften har jeg fra barselgruppen med eldstemann som nå er 12 år. Når jeg i kveld skulle få venninner på besøk, så er dette en enkel, lettlaget og god kake å lage etter jobb!


<><> UA-32650012-1</><></>
Klar til servering!

Ingredienser:
  • 220 gram smør
  • 200 gram Dronningsjokolade
  • 3 dl sukker
  • 4 egg
  • 2 ts vaniljesukker
  • 1 ts bakepulver
  • 2 dl hvetemel
  • melis
  • (ev 2 dl nøtter/mandler)
Tilberedning:
  • smelt smør og sjokolade
  • "halv" pisk eggedosis med sukker og egg
  • Hell sjokoladeblandingen opp i eggedosisen (sjokoladeblandingen skal bare være lunken)
  • Sikt det tørre i den blandede sjokoladeblandingen
  • (ev nøtter/mandler kan deles eller ikke) Jeg lager min brownie oftest uten nøtter/mandler
Stekes på 175 grader i ca 40-45 minutter, skal være litt myk/"rå" i midten. Sikt melis over kaken når den er avkjølt/lunken.

Nyt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...